Dla WEBA stworzyliśmy innowacyjne narzędzia usprawniające i automatyzujące procesy biznesowe. Zarówno procesy zachodzące bezpośrednio na hali produkcyjnej jak i te realizowane w warunkach biurowych.
Od początku nasza współpraca miała charakter innowacyjny łącząc oprogramowanie z dedykowanymi urządzeniami i robotami przemysłowymi.
Prezentacja realizowanych zleceń w użytecznej formie dashboardu pozwala na kompletny wgląd i optymalne zarządzanie produkcją przy maksymalizowaniu potencjału wytwórczego i zwiększeniu wydajności.
Skanery, czytniki kart, panele obsługi stanowisk, czy drukarki to urządzenia peryferyjne, bez których proces produkcyjny nie mógłby być obsługiwany kompleksowo. Ich oprogramowanie i integracja stanowiła nieodłączny element prac nad automatyzacją procesów wytwórczych.
Każdy z milionów produkowanych komponentów opatrzony zostaje stosowną etykietą z automatycznie generowanymi danymi dotyczącymi zlecenia i producenta, np. nazwa i numer seryjny, partia, kod kreskowy, etc. Drukowanie odpowiedniej ilości etykiet następuje w rezultacie komunikatu automatycznie wysyłanego przez robota lub poprzez zeskanowanie kodu kreskowego umieszczonego na zleceniu.
W zarządzaniu przepływem informacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym ważki udział ma autoryzacja i kontrola dostępu, a także identyfikacja i rejestrowanie czasu pracy pracowników, które wdrożone zostały poprzez integrację identyfikacyjnych kart RFID. Obsługa pracownika odbywa się dzięki temu w sposób zautomatyzowany, nie wymagając np. każdorazowego składania podpisów i archiwizowania papierowej dokumentacji.
Przy pomocy kalendarza produkcji uwzględniając m.in. obliczenia dotyczące potrzebnego czasu na wykonanie zlecenia oraz dostępne zasoby określana jest wydolność. Na jej podstawie dzienne zlecenia przydzielane są w prosty i optymalny sposób.
Nadrzędnym celem przy tworzeniu i implementacji rozwiązań dla WEBA od najwcześniejszego etapu współpracy było umożliwienie efektywnego zarządzania produktami: od planowania produkcji, przydzielania i hierarchizowania zleceń, do realizacji procesu wytwarzania przy jednoczesnym monitorowaniu procesów, zapisywaniu i wykorzystywaniu danych historycznych w celu przyszłej optymalizacji.
Dodatkowo dla efektywnego planowania produkcji i przydzielania zleceń zaimplementowaliśmy moduły odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi i grafikami pracowników w ramach jednej i wielu zmian. Na podstawie tworzonych harmonogramów i systemów rejestracji pracy tworzone są następnie raporty obecności gotowe do dalszego procesowania w księgowości.
Informatyzacja procesów dokumentowania, która była nieodłącznym założeniem w naszej pracy dla WEBA pozwala wyeliminować błędy i zaoszczędzić czas. Dzięki generatorowi dokumentacji i jego zintegrowaniu z konfiguratorem wykonanie czynności, takich jak wycena i przygotowanie oferty, skrócone zostaje do zaledwie kilku minut. Poza automatycznym generowaniem dokumentacji do oferty, dokumentacji technicznej, czy do przetargu system pozwala na jej cyfrowe podpisanie i automatyczną wysyłkę, a także na zarządzanie aktualnością certyfikatów i szablonów.
W celu realizacji tego wieloelementowego systemu sięgnęliśmy po szereg rozwiązań, których połączenie obsłużyć mogło zarówno procesy wsparcia sprzedaży, jak i produkcji. Wykorzystaliśmy m.in. React PHP - asynchroniczną bibliotekę dla PHP znakomitą do wydajnych serwerów sieciowych i klientów obsługujących setki lub tysiące jednoczesnych połączeń. Istotne rozwiązania dotyczyły również np. komunikacji z robotami, która odbywa się na poziomie socketów.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Block quote
Ordered list
Unordered list
Bold text
Emphasis
Superscript
Subscript
Skanery, czytniki kart, panele obsługi stanowisk, czy drukarki to urządzenia peryferyjne, bez których proces produkcyjny nie mógłby być obsługiwany kompleksowo. Ich oprogramowanie i integracja stanowiła nieodłączny element prac nad automatyzacją procesów wytwórczych.
Każdy z milionów produkowanych komponentów opatrzony zostaje stosowną etykietą z automatycznie generowanymi danymi dotyczącymi zlecenia i producenta, np. nazwa i numer seryjny, partia, kod kreskowy, etc. Drukowanie odpowiedniej ilości etykiet następuje w rezultacie komunikatu automatycznie wysyłanego przez robota lub poprzez zeskanowanie kodu kreskowego umieszczonego na zleceniu.
W zarządzaniu przepływem informacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym ważki udział ma autoryzacja i kontrola dostępu, a także identyfikacja i rejestrowanie czasu pracy pracowników, które wdrożone zostały poprzez integrację identyfikacyjnych kart RFID. Obsługa pracownika odbywa się dzięki temu w sposób zautomatyzowany, nie wymagając np. każdorazowego składania podpisów i archiwizowania papierowej dokumentacji.
Przy pomocy kalendarza produkcji uwzględniając m.in. obliczenia dotyczące potrzebnego czasu na wykonanie zlecenia oraz dostępne zasoby określana jest wydolność. Na jej podstawie dzienne zlecenia przydzielane są w prosty i optymalny sposób.
Prezentacja realizowanych zleceń w użytecznej formie dashboardu pozwala na kompletny wgląd i optymalne zarządzanie produkcją przy maksymalizowaniu potencjału wytwórczego i zwiększeniu wydajności.
Nadrzędnym celem przy tworzeniu i implementacji rozwiązań dla WEBA od najwcześniejszego etapu współpracy było umożliwienie efektywnego zarządzania produktami: od planowania produkcji, przydzielania i hierarchizowania zleceń, do realizacji procesu wytwarzania przy jednoczesnym monitorowaniu procesów, zapisywaniu i wykorzystywaniu danych historycznych w celu przyszłej optymalizacji.
Dodatkowo dla efektywnego planowania produkcji i przydzielania zleceń zaimplementowaliśmy moduły odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi i grafikami pracowników w ramach jednej i wielu zmian. Na podstawie tworzonych harmonogramów i systemów rejestracji pracy tworzone są następnie raporty obecności gotowe do dalszego procesowania w księgowości.