Headless commerce — wyższy poziom e-handlu!

Czym jest ta technologia „bez głowy”, dlaczego tak dobrze się obecnie sprawdza i jak ją wykorzystać?

Strona internetowa, media społecznościowe, Internet Rzeczy, e-mailing – wszystkie te kanały, a także wiele innych, muszą być dziś wykorzystywane przez marki, aby skutecznie dotrzeć do klienta. Co więcej, zgodnie z zasadami omnichannel marketingu, przekaz kierowany do klientów powinien być spójny i spersonalizowany. Wszystko to sprawia, że coraz popularniejszy staje się headless commerce.

Razem, ale osobno

W każdym systemie e-commerce mamy do czynienia z back-endem oraz front-endem. Back-end to warstwa odpowiedzialna za przetwarzanie baz danych i wprowadzanie kluczowych treści. Tam ustalamy ceny, mechanizmy realizacji transakcji, bezpieczeństwa itd.

Front-end służy do określenia, jak te dane zostaną zaprezentowane użytkownikowi. Obejmuje kolory i style tekstu, obrazy, przyciski, tabele itp. W klasycznych systemach e-commerce warstwy te są ze sobą połączone.

Front-end możemy określić jako głowę systemu, a back-end jako korpus. Headless Commerce to system, gdzie te dwa elementy są od siebie oddzielone. Komunikują się przez protokół API, co pozwala na ich płynną współpracę.

Rozwiązanie na czasy omnichannel

Social media, progresywne aplikacje internetowe czy urządzenia IoT — wszystkich tych kanałów używają obecnie klienci do zakupów w Twoim sklepie. Należy dostarczyć im spójną i aktualną treść niezależnie od sposobu, w jaki do niej docierają. Co więcej, aktualizacje powinny być dokonywane sprawnie i regularnie. Trudno jest to zrobić za pomocą typowych systemów e-commerce, ponieważ komunikat dla każdego kanału tworzy się osobno. Zwiększa to ilość pracy, opóźnia proces i sprawia, że treści mogą się od siebie różnić.

W Headless Commerce komunikat tworzysz raz, dlatego wiesz, że dla wszystkich platform będzie taki sam. Klient zobaczy go w aplikacji smartfona, elektronicznym kiosku czy ulubionym serwisie social media. Bez problemu zrobi także zakupy z Alexą lub Siri. Forma prezentacji treści na tych urządzeniach zależy już od programistów front-end.

Dlaczego headless commerce?

  • Większa elastyczność

Korzystając z rozwiązań headless commerce, nie będziesz uzależniony od gotowych systemów. Pozwoli Ci to dostosować środowisko front end do własnych potrzeb, projektując je w sposób indywidualny, także pod względem graficznym. Możesz korzystać z rozwiązań różnych dostawców, wybierając te najlepiej dopasowane do projektu, lub stworzyć front end od podstaw. Deweloperzy front-endu nie muszą martwić się o modyfikowanie danych w bazach – ich zadaniem jest jedynie wykonywanie wywołań API.

  • Dotrzymuj kroku rynkowi

Obecnie należy wprowadzać innowacje tak szybko, jak nigdy dotąd. W tradycyjnych platformach handlowych, chcąc dokonać aktualizacji, trzeba modyfikować cały system. Headless commerce pozwala aktualizować jedynie część, która tego wymaga. Interfejs może zmieniać się na tyle szybko, by pozwolić Ci nadążyć za potrzebami konsumentów i działaniami konkurencji.

  • Zapewnij spójne doświadczenie

Klienci wchodzą w interakcje z marką za pośrednictwem różnych kanałów, dlatego kluczowe jest zapewnienie jednolitego komunikatu. Taka spójność buduje pozytywne doświadczenie użytkownika, który postrzega markę jako konsekwentną i wiarygodną. Dodatkowo umożliwia przedstawianie spersonalizowanych propozycji we wszystkich punktach styku z klientem. Współpraca kanałów tworzy efekt synergii, wzmacniając skuteczność działań marketingowych.

  • Lepsza integracja

Korzystając z interfejsu API, możesz szybko integrować się i komunikować z innymi platformami. Dostosowanie systemu do nowego urządzenia lub usługi w przypadku tradycyjnej platformy handlowej trwa bardzo długo. Tutaj wdrożysz zmiany błyskawicznie, pozostając konkurencyjnym.

  • Wyższa konwersja

Niezależność warstw back-endu od front-endu pozwala na większą elastyczność przy dokonywaniu modyfikacji. Wykorzystać to można do testów różnych rozwiązań, aby poprawić konwersję. Pozwoli Ci to badać wciąż nowe propozycje optymalizacji marketingu, obserwując wskaźniki efektywności.

  • Większa swoboda i niezależność w zarządzaniu treścią

Headless commerce umożliwia administratorom wprowadzanie treści także w trakcie trwania prac nad front-endem. Jeżeli warstwy danych i ich prezentacji są ze sobą zespolone, specjaliści zajmujący się contentem, zanim zaczną działania, muszą oczekiwać na wprowadzenie zmian we front-endzie.

Shopware 6 dla Headless Commerce

Shopware to uniwersalna platforma handlowa open source, wprost stworzona dla korzystania z headless commerce. Opiera się na "bezgłowym" rdzeniu, który można zintegrować z front-endem odpowiadającym charakterystyce danego kanału. Pozwala na centralne kontrolowanie każdego z nich za pomocą jednego rozwiązania.

Jesteśmy oficjalnym partnerem Shopware, który jest elastyczną, prostą w obsłudze i efektywną platformą. Wdrażamy ją, wykorzystując swoją wiedzę i wieloletnie doświadczenie w pracy nad tym nowoczesnym rozwiązaniem.  

Używając headless commerce w wydaniu Shopware i z naszą pomocą otworzysz swoją firmę na wszystkie korzyści omnichannel. Skontaktuj się z nami już teraz, a zaproponujemy Ci rozwiązanie, które otworzy nowy rozdział w historii Twojego biznesu e-commerce!

Wzmocnij swoją firmę narzędziami AI