System dedykowany TMS Zboża stanowi wielofunkcyjne narzędzie wspierające optymalizację procesów logistycznych. Stworzony został z myślą o usprawnieniu pracy logistyków i doradców odpowiedzialnych za pozyskiwanie oraz planowanie transportów zbóż zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.
Dzięki dodatkowej aplikacji mobilnej dla kierowców pozyskiwanie dokumentów transportowych zachodzi w dogodniejszy i szybszy niż tradycyjny sposób.
Znaczącym ułatwieniem procesu planowania transportu jest funkcjonalność wyznaczania tras. Dzięki optymalizatorowi logistycy są w stanie precyzyjnie określić wykonalność realizacji planu, wybrać najbardziej efektywny w odniesieniu do danych warunków wariant oraz dokładnie oszacować finalny koszt.
Przy równoczesnej realizacji wielu zleceń złożoność konfiguracji dostaw rośnie w niebagatelnym tempie. Ułożenie grafiku dostaw staje się zadaniem niosącym wiele wyzwań związanych z zarządzaniem flotą (np. nachodzące na siebie trasy, koszta, monitoring). W sukurs codziennych działań zespołu logistycznego przychodzi intuicyjna w obsłudze i estetyczna funkcjonalność tworzenia grafików realizacji umów pozwalająca na racjonalne ułożenie harmonogramu dostaw oraz śledzenie ich etapów.
System umożliwia tworzenie i zarządzanie zleceniami transportowymi. Zastosowane rozwiązania zaprojektowane zostały tak, by usprawnić i uspójnić pracę zespołów zaangażowanych w proces logistyczny. Rozwiązanie to zwiększa transparentność realizacji umów oraz przebiegu transportu jako całości.
Użytkownicy mają możliwość generowania i wysyłania ustandaryzowanych komunikatów oraz dokumentów transportowych. Funkcjonalności systemu nie tylko znacznie usprawniły komunikację ze wszystkimi stronami dostawy, ale równolegle pozwoliły w prostszy sposób spełnić wymogi formalne oraz polepszyć wizerunek firmy.
Praktycznym uzupełnieniem zaprojektowanych rozwiązań jest dedykowana dla kierowców aplikacja mobilna. Pozwala ona dostawcom zaplanować trasę jednym kliknięciem, a następnie równie sprawnie przesłać dokumenty transportowe. Działania kierowcy są ponadto widoczne w szczegółach zlecenia transportowego i są na bieżąco aktualizowane, co znacznie przyspiesza przepływ informacji.
Tworzenie szczegółowych, kompletnych raportów przekształciliśmy tak, aby zachodziło w niemal automatyczny, niewymagający nakładów pracy sposób. Podobnie uproszczona została weryfikacja realizacji umów, która przebiega logicznie i płynnie z zachowaniem niezbędnej dokładności.
Komunikacja pomiędzy systemami to podstawa umożliwiająca wymianę danych i niezakłócone, wydajne funkcjonowanie operatorów logistycznych. Realizacja projektu TMS Zboża wymagała integracji systemu z Microsoft Dynamics AX, prowadząc do uszczelnienia i uproszczenia procesu tworzenia zleceń transportowych.
Jako innowator w swojej branży, Agrii Polska wyznacza standardy nie tylko w obszarze produkcji, lecz również dystrybucji i transportu zbóż. Wykorzystując nowoczesne technologie informatyczne i kładąc nacisk na informatyzację zachodzących w logistyce procesów, z powodzeniem kontynuuje przyjętą strategię dynamicznego rozwoju.
Wdrożenie systemu nastąpiło w oparciu m.in. o technologię PHP, z wykorzystaniem frameworka CakePHP oraz zastosowaniem konteneryzacji Docker. Podobnie jak w przypadku innego projektu dla Agrii Polska, wykorzystaliśmy bazę danych Redis.