Family Optic PLATFORMA E-COMMERCE WDROŻONA W MODELU OMNICHANNEL
Dopasowany system e-commerce wspierany nowoczesnymi technologiami
Wspólnie z Family Optic wybraliśmy elastyczny silnik e-commerce i postawiliśmy na technologię PWA. W efekcie idealnie dopasowaliśmy rozwiązanie do strategii sprzedażowej marki. Platforma została przez nas dodatkowo wyposażona w technologie, takie jak virtual try on, wpływające na pozytywne doświadczenia klientów, czy model subskrypcyjny zakupów, automatyzujący sprzedaż.
Analiza i plan jednego z największych wdrożeń headless Shopware na świecie
Analiza wstępna obejmowała weryfikację potrzeb użytkowników, ich preferencji oraz identyfikację trendów w zakresie designu interakcji. Dzięki otwartości na nowoczesne rozwiązania oraz wieloletniemu doświadczeniu klienta w biznesie, mogliśmy z powodzeniem pracować w modelu Design Driven Development. Na tej podstawie opracowaliśmy plan wdrożenia, w którym kluczowym elementem stało się wykorzystanie Shopware 6 – nowoczesnego silnika zapewniającego elastyczną personalizację interfejsu, responsywność na różnych urządzeniach i dużą dowolność w projektowaniu pod potrzeby użytkownika.
Spójne kanały sprzedaży online i offline
Celem stworzenia nie tylko platformy, ale i całej firmy było zapewnienie klientom, którzy zaufali już marce Twoje soczewki jeszcze więcej, w wyniku czego powstało Family Optic. Rozszerzenie oferty w najlepszym możliwym stylu, przy jednoczesnym wsparciu technologicznym zapewnianym przez nas od początku współpracy. Wyjście naprzeciw potrzebom klientów i dostosowanie punktów styku z marką do ich indywidualnego trybu życia. W rezultacie czego powstać miały integralne salony optyczne rozmieszczone w dwóch przestrzeniach: online i offline.
Zwinne projekty realizowane w nowoczesnych technologiach
Projekt dla Family Optic został zrealizowany w architekturze headless commerce. Rozwiązanie oszczędza cenne sekundy, zapewniając sprawne wczytywanie informacji. System wykorzystuje Shopware jako silnik ecommerce do m.in.: zarządzania bazą produktów, zamówieniami, kontami klientów. Dzięki architekturze headles commerce poszczególnymi procesami w ramach obsługi klienta można zarządzać z dedykowanych do tego systemów, komunikujących się ze sklepem za pośrednictwem warstwy API.
Połączenie headless commerce i dedykowanej aplikacji PWA
Na potrzeby tego projektu frontend (to co widzi klient) został zrealizowany jako aplikacja PWA. Dzięki temu klienci Family Optic zyskali komfort użytkowania znany z natywnych aplikacji mobilnych i to przy znacznie niższych kosztach realizacji.
Internetowa przymierzalnia okularów
Przymierzalnia w internetowym salonie optycznym jest niezwykle ważna. Pozwala klientom, wypróbować różne modele i wejść w interakcję z produktem jeszcze przed zakupem okularów. Dzięki tej funkcji klienci mogą dokładniej ocenić, jak dany model będzie wyglądał konkretnie na nich, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka zakupu nieodpowiednich oprawek i w konsekwencji redukcję zwrotów. Sklep online zyskuje korzyść, którą do tej pory miały tylko salony stacjonarne i to bez konieczności wychodzenia z domu.
Oszczędność czasu i przestrzeni dzięki virtual mirror
Zbyt mała przestrzeń magazynowa wielu salonów stacjonarnych ogranicza możliwość zmierzenia wszystkich par okularów z oferty. Odpowiedzią na ten problem stała się technologia analogiczna do virtual try on, czyli virtual mirror. Dzięki odpowiedniemu zaprogramowaniu takiego lustra, salony nie muszą już przechowywać fizycznie całego asortymentu. Ponadto virtual mirror ignoruje okulary noszone przez mierzącego, stąd też klient może wyraźnie zobaczyć, jak wygląda w nowej parze.
Konfigurator okularów z wieloma opcjami do wyboru
Proces zakupu okularów, można w pełni zrealizować w sklepie internetowym. Dzięki dostępnemu konfiguratorowi użytkownik sam wybiera odpowiednie parametry. Funkcjonalność obejmuje między innymi rodzaj i grubość szkieł łącznie z możliwością dodania danych z recepty w przypadku szkieł korekcyjnych. Droga od wyboru okularów po ich zakup została zaprojektowana tak, by nie pominąć żadnego detalu wpływającego na satysfakcję z zakupu.
Subskrypcje zwiększające Customer Lifetime Value
Wprowadzenie sprzedaży abonamentowej soczewek to kolejny innowacyjny krok w branży optycznej. To intuicyjne rozwiązanie, które pamięta o uzupełnieniu zapasów za klienta, tym samym zwiększając Customer Lifetime Value. Proces uwzględnia informacje o sugerowanej częstotliwości dostaw w stosunku to wybranego produktu i zamawianej liczby sztuk. Dodatkowo, aby spełnić założenia strategii omnichannel i sprostać oczekiwaniom klientów, stanowiska konsultantów zostały wyposażone w panele doradcy. Dzięki nim, pracownik może m.in. złożyć zamówienie na prośbę klienta, a także uruchomić abonament na soczewki. W ten sposób kupujący nie muszą pamiętać o składaniu kolejnego zamówienia, a swój ulubiony produkt otrzymują zawsze na czas.
Więcej informacji o intuicyjnym panelu doradcy klienta
Konsultanci pracujący w salonach stacjonarnych zyskali nowy, prosty w użytkowaniu panel doradcy. Dzięki temu rozwiązaniu konsultant może założyć klientowi konto w sklepie internetowym na podanym przez niego adresie email, następnie przeglądać produkty dostępne do sprzedaży w modelu subskrypcyjnym, utworzyć koszyk oraz złożyć zamówienie abonamentowe z wybraną częstotliwością dostaw. Klient w ramach potwierdzenia zamówienia i nowo utworzonej subskrypcji musi jedynie opłacić pierwsze zamówienie za pomocą przelewu online lub poprzez wprowadzenie danych z karty kredytowej. W efekcie subskrypcja zostaje aktywowana, a dostawy zamówionych produktów odbywają się regularnie przy minimalnej interakcji z systemem.
Jeden skan i zakupy można kontynuować w sklepie internetowym
Umożliwienie sprawnego przenoszenia się pomiędzy kanałami sprzedaży to podstawa rozwiązań ominchannel. W tym wypadku konsument może rozpocząć zakup w sklepie stacjonarnym, dodając produkty, którymi jest zainteresowany do listy ulubionych w ramach wirtualnego lustra. W momencie, kiedy chce opuścić sklep bez finalizacji zakupu wspominaną listę przenosi do urządzenia mobilnego. Jeden skan QR kodu i informacje o wyróżnionych produktach zabiera ze sobą w kieszeni. Prosty sposób na ułatwienie późniejszej finalizacji zakupu z ulubionego fotela.
Kolejne funkcje na horyzoncie
W związku z ciągłym rozwojem marki, nie tylko pomagamy w utrzymaniu systemów, ale także pracujemy nad kolejnymi funkcjami. Codziennie omawiamy postępy w projektach na cyklicznych spotkaniach, a podczas dwutygodniowych sprintów zwinnie planujemy swoją pracę. Wszystko to, by mieć pewność, że dążymy do tego samego celu. O tym, jakie jeszcze usługi wspólnie wdrożyliśmy dowiecie się z kolejnego case study.
Cała oferta sklepu na wyciągnięcie ręki
Płynność przechodzenia między różnymi kanałami sprzedaży oraz dostępność wszystkich funkcji, niezależnie od miejsca dokonywania zakupu, to esencja rozwiązań w strategii omnichannel. Zobacz, jak prosty staje się wybór wymarzonych okularów przy wsparciu odpowiednich technologii.