Dla WEBA stworzyliśmy innowacyjne narzędzia usprawniające i automatyzujące procesy biznesowe. Zarówno procesy zachodzące bezpośrednio na hali produkcyjnej, jak i te realizowane w warunkach biurowych.
Od początku nasza współpraca miała charakter innowacyjny, łącząc oprogramowanie z dedykowanymi urządzeniami i robotami przemysłowymi.
Oprogramowanie urządzeń umieszczonych bezpośrednio na stanowiskach produkcyjnych, wdrożone w formie rejestratorów odczytujących dane z karty, umożliwia monitorowanie postępów w realizacji poszczególnych zleceń oraz czasu pracy operatorów.
Dzięki panelowi pracownicy mogą śledzić postęp realizacji oraz weryfikować ilość zleconych i wykonanych sztuk w ramach zlecenia. Na przydzielonej liście zleceń widnieją ich numery i nazwa towaru. Nieodzowną funkcją jest ponadto dostęp do dokumentacji technicznej oraz uwag do zlecenia.
System umożliwia dostęp online do listy wszystkich bieżących i zakończonych zleceń ze wszystkimi informacjami dotyczącymi specyfiki zlecenia: numeru indeksu, nazwy produktu i czasu wykonania. Na bieżąco monitorowane są postępy w realizacji oraz czas reakcji i adekwatnie do statusu wyświetlane zostają komunikaty, czy dane zlecenie realizowane jest na czas, szybciej czy z opóźnieniem. Można również sprawnie zweryfikować ich rozmieszczenie na stanowiskach.
Skanery, czytniki kart, panele obsługi stanowisk, czy drukarki to urządzenia peryferyjne, bez których proces produkcyjny nie mógłby być obsługiwany kompleksowo. Ich oprogramowanie i integracja stanowiła nieodłączny element prac nad automatyzacją procesów wytwórczych.
Każdy z milionów produkowanych komponentów zostaje opatrzony stosowną etykietą z automatycznie generowanymi danymi dotyczącymi zlecenia i producenta, m.in. nazwą i numerem seryjnym, partią, kodem kreskowym itp. Drukowanie odpowiedniej ilości etykiet następuje w rezultacie komunikatu automatycznie wysyłanego przez robota lub poprzez zeskanowanie kodu kreskowego umieszczonego na zleceniu.
W zarządzaniu przepływem informacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym istotną rolę odgrywają autoryzacja i kontrola dostępu, a także identyfikacja i rejestrowanie czasu pracy pracowników, które zostały wdrożone poprzez integrację identyfikacyjnych kart RFID. Obsługa pracownika odbywa się dzięki temu w sposób zautomatyzowany, nie wymagając np. każdorazowego składania podpisów i archiwizowania papierowej dokumentacji.
Nadrzędnym celem przy tworzeniu i implementacji rozwiązań dla WEBA od najwcześniejszego etapu współpracy było umożliwienie efektywnego zarządzania produktami: od planowania produkcji, przydzielania i hierarchizowania zleceń, do realizacji procesu wytwarzania przy jednoczesnym monitorowaniu procesów, zapisywaniu i wykorzystywaniu danych historycznych w celu przyszłej optymalizacji.
Prezentacja realizowanych zleceń w użytecznej formie dashboardu pozwala na kompletny wgląd i optymalne zarządzanie produkcją przy maksymalizowaniu potencjału wytwórczego i zwiększeniu wydajności.
Dla efektywnego planowania produkcji i przydzielania zleceń zaimplementowaliśmy moduły odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi i grafikami pracowników w ramach jednej i wielu zmian. Na podstawie tworzonych harmonogramów i systemów rejestracji pracy tworzone są następnie raporty obecności gotowe do dalszego procesowania w księgowości.
Przy pomocy kalendarza produkcji uwzględniając m.in. obliczenia dotyczące potrzebnego czasu na wykonanie zlecenia oraz dostępne zasoby określana jest wydolność. Na jej podstawie dzienne zlecenia przydzielane są w prosty i optymalny sposób.
Projektując system zarządzania produkcją dla WEBA, musieliśmy uwzględnić wiele aspektów działalności branży produkcyjnej. Naszym priorytetem było dostarczenie narzędzia, które mimo złożoności, będzie intuicyjne w obsłudze. Przystępna graficzna forma przedstawienia danych, planów, raportów i harmonogramów usprawniać ma procesy biznesowe, a prosty interfejs urządzeń końcowych ułatwiać użytkowanie.
Informatyzacja procesów dokumentowania, która była nieodłącznym założeniem w naszej pracy dla WEBA pozwala wyeliminować błędy i zaoszczędzić czas. Dzięki generatorowi dokumentacji i jego zintegrowaniu z konfiguratorem wykonanie czynności, takich jak wycena i przygotowanie oferty, zostaje skrócone do zaledwie kilku minut. Poza automatycznym generowaniem dokumentacji do oferty, dokumentacji technicznej, czy do przetargu, system pozwala na jej cyfrowe podpisanie i automatyczną wysyłkę, a także na zarządzanie aktualnością certyfikatów i szablonów.
W myśl realizacji założenia o automatyzacji produkcji i sprzedaży stworzyliśmy system, który pozwala na połączenie oprogramowania i urządzeń tworzących system automatyki przemysłowej. Stanowiska produkcyjne obsługiwane są przez roboty wysyłające komunikaty ze statusem realizacji zlecenia i aktualnym postępem wykonania oraz stanu samego robota. Dzięki temu kompleksowe informacje są od razu widoczne, nawet z daleka, dla pracowników przebywających na hali produkcyjnej.
W celu realizacji tego wieloelementowego systemu sięgnęliśmy po szereg rozwiązań, których połączenie obsłużyć mogło zarówno procesy wsparcia sprzedaży, jak i produkcji. Wykorzystaliśmy m.in. React PHP - asynchroniczną bibliotekę dla PHP, znakomitą do wydajnych serwerów sieciowych i klientów obsługujących setki lub tysiące jednoczesnych połączeń. Istotne rozwiązania dotyczyły również m.in. komunikacji z robotami, która odbywa się na poziomie socketów.