Prawidłowe przygotowanie dokumentacji technicznej ma fundamentalne znaczenie w całym procesie produkcyjnym rozszerzonym na kolejne etapy dystrybucji komponentów, tj. sprzedaż, logistykę i montaż, w których dokumenty te są nieodzowne. Automatyzacja w tym obszarze niesie szereg zasadniczych korzyści:
Oprogramowanie urządzeń umieszczonych bezpośrednio na stanowiskach produkcyjnych, wdrożone w formie rejestratorów odczytujących dane z karty, umożliwia monitorowanie realizacji postępów w realizacji poszczególnych zleceń oraz czasu pracy operatorów.
Dzięki panelowi pracownicy uzyskują wgląd w status wykonania i zrewidowania ilości zleconych i wykonanych sztuk w ramach zlecenia. Na przydzielonej liście zleceń widnieją ich numery i nazwa towaru. Nieodzowną funkcją jest ponadto dostęp do dokumentacji technicznej oraz uwag do zlecenia.
System umożliwia dostęp online do listy wszystkich bieżących i zakończonych zleceń z pełną informacją dotyczącą specyfiki zlecenia: numeru indeksu i nazwy produktu, czasu wykonania. Na bieżąco monitorowane są postępy w realizacji oraz czas reakcji i adekwatnie do statusu wyświetlane zostają komunikaty czy dane zlecenie realizowane jest na czas, szybciej czy z opóźnieniem. W jednym rzucie oka sprawdzić można również ich umiejscowienie na stanowiskach.
Zaprojektowany dla WEBA system obsługuje kompletowanie informacji z hali produkcyjnej w zakresie numerów seryjnych, numerów indeksu, parametrów, materiałów, ilości wyprodukowanych sztuk, daty realizacji i wielu innych. Obok tego zapewnia połączenie z dokumentacją zewnętrzną, taką jak atesty, gwarancje i świadectwa, a także usprawnia obsługę zapytań, czy przygotowanie dokumentacji niezbędnej na potrzeby przetargów czy tworzenia ofert.
Wysoki stopień skomplikowania przygotowania wymaganej i podlegającej regulacjom prawnym dokumentacji (DTR).Powszechny problem, z którym mierzą się firmy z branży w ramach dostępnych zasobów i wypracowanych metod.
Ogrom zgromadzonych papierowych dokumentów wymagających stosownego magazynowania.
Znaczna ilość czasu wykwalifikowanego personelu poświęconego na ich sporządzanie i weryfikację.
Powtarzające się reklamacje oraz wiele odrzuconych zgłoszeń do udziału w przetargach z uwagi na niespełnienie wymagań przez niekompletną, opóźnioną lub niewłaściwą dokumentację.
Proces generowania dokumentacji technicznej zachodzi w sposób automatyczny Jej dostępność na wczesnych etapach realizacji procesów wspiera w dotrzymaniu terminów.
Nowatorskie rozwiązania, dające przewagę konkurencyjną na rynku to zwiększenie szans pozyskania klientów.
Dokumenty w formie elektronicznej, przechowywane na serwerze w chmurze.
Mniej personelu i zasobów czasowych potrzebnych do realizacji tego samego celu.
Usprawnienie współpracy i komunikacji z kontrahentami, skrócenie całkowitego czasu konfiguracji zamówień i realizacji zleceń.
Skuteczny udział w przetargach dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i spełnieniu wymagań.
W celu realizacji tego wieloelementowego systemu sięgnęliśmy po szereg rozwiązań, których połączenie obsłużyć mogło zarówno procesy wsparcia sprzedaży, jak i produkcji. Wykorzystaliśmy m.in. React PHP - asynchroniczną bibliotekę dla PHP znakomitą do wydajnych serwerów sieciowych i klientów obsługujących setki lub tysiące jednoczesnych połączeń. Istotne rozwiązania dotyczyły również np. komunikacji z robotami, która odbywa się na poziomie socketów.