Banieczka

Zintegrowane systemy do optymalnego zarządzania siecią myjni  samoobsługowych

Największa sieć myjni samoobsługowych w Polsce

W każdym z kilkudziesięciu punktów rozmieszczonych w wielu województwach  w kraju, wykorzystywane są sprawdzone, nowoczesne oraz ekologiczne  technologie. Klienci nie tylko mogą umyć swoje auta dedykowanymi  środkami chemicznymi, dystrybuowanymi pod odpowiednio dopasowanym  ciśnieniem, ale również skorzystać z dodatkowej opcji jaką jest  uzupełnienie płynu do spryskiwaczy. Na myjni akceptowanych jest wiele  form płatności, a faktury można wystawić online. Dodatkowo każdy  użytkownik ma możliwość dołączenia do programu lojalnościowego.

Intuicyjny system WMS 

Efektywne zarządzanie magazynem, szczególnie obsługującym kilkadziesiąt  punktów w całej Polce, jest sporym wyzwaniem. Nieustanne monitorowanie  towarów, dostaw, terminów oraz zapewnianie przepływu informacji to setki  powtarzalnych zadań, przy których łatwo o ludzki błąd. Dlatego we  współpracy z Banieczką, stworzyliśmy kompleksowy system zarządzania  magazynem. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dedykowane oprogramowanie WMS  (Warehouse Management System), którego zadaniem jest zwiększyć  kontrolę, podnieść efektywność działań oraz ułatwić komunikację pomiędzy  pracownikami biurowymi a magazynierami, kurierami i menedżerami myjni.

Dedykowana aplikacja PWA do zarządzania myjnią

Praktycznym uzupełnieniem projektu systemu jest aplikacja dla menedżerów myjni i kurierów. Dzięki kilku kliknięciom w smartfonie pracownik może odebrać dostawę, odnotować fakt uzupełnienia beczek, czy przeprowadzić inwentaryzację. Aplikacja jest zintegrowana z systemem WMS, co znacznie usprawnia przepływ informacji pomiędzy wieloma punktami firmy.

Zaawansowane czujniki monitorujące poziom cieczy 

Kolejnym usprawnieniem wspierającym zarządzanie stanem magazynowanych  cieczy jest wykorzystanie czujników monitorujących poziom chemii w  beczkach. W tym celu opracowaliśmy i wykonaliśmy prototyp urządzeń  pomiarowych oraz oprogramowanie zapisujące przekazywane odczyty. Dzięki  zdalnej konfiguracji, automatycznemu raportowaniu i powiadamianiu o  przekroczeniu stanu minimalnego w zbiorniku, dostęp do bieżących danych  odbywa się w czasie rzeczywistym. Jest to rozwiązanie bezpośrednio  wpływające na ciągłość działania myjni.

Prosty i funkcjonalny interfejs

Aplikacja daje możliwość zarządzania dostawami i stanem magazynowym myjni.
Przyjmowanie dostaw - Ułatwia odbiór towaru i weryfikację jego kompletności, wraz z dokumentują zdjęciową. 
Aktualizacja stanu beczek - Pozwala na intuicyjne uzupełnianie stanu beczek poprzez wskazanie ilości chemii dolanej z zapasów magazynowych myjni.  ‍
Inwentaryzacja w zasięgu ręki  - Umożliwia weryfikację rzeczywistego stanu magazynowego i jego  zgodności z danymi w systemie. Na tej podstawie pozwala sprawnie  przeprowadzić inwentaryzację.   ‍
Zgłaszanie zapotrzebowania  - Prosty sposób zgłaszania zapotrzebowania na wyczerpujące się produkty  dzięki podpowiedziom oraz określonym stanom minimalnym na myjni. 

Droga do optymalnego zarządzania siecią myjni

Przed rozpoczęciem realizacji została przeprowadzona analiza potrzeb  klienta, na podstawie której przygotowaliśmy specyfikację wymaganych  funkcjonalności WMS i aplikacji PWA. W trakcie prac nad projektem  zidentyfikowaliśmy potrzebę integracji rozwiązania z systemem ERP  funkcjonującym w przedsiębiorstwie klienta. W rezultacie powstałe  narzędzie ułatwiło codzienną pracę menedżerów myjni, magazynierów,  kurierów oraz administracji. 

Powiadomienia o kończących się zapasach

Alerty dotyczące konieczności zamówienia brakujących towarów są  generowane automatycznie w systemie WMS i wysyłane do menedżera myjni. W  aplikacji może on sprawdzić wiadomość, w której pojawia się również  informacja o minimalnej ilości jaką musi zamówić, by nadzorowany przez  niego punkt mógł optymalnie funkcjonować.  

Klarowna analiza i weryfikacja danych

Alerty dotyczące konieczności zamówienia brakujących towarów są  generowane automatycznie w systemie WMS i wysyłane do menedżera myjni. W  aplikacji może on sprawdzić wiadomość, w której pojawia się również  informacja o minimalnej ilości jaką musi zamówić, by nadzorowany przez  niego punkt mógł optymalnie funkcjonować.  

System przetwarza ogromną ilość danych, więc aby ułatwić pracę  użytkownikom, został wyposażony w wiele filtrów i opcji sortowania.   Ponadto daje użytkownikowi dodatkowe możliwości:  

Eksportowanie danych -  Osoba eksportująca dane do Excela może wybrać zakres danych jaki ją  interesuje oraz wskazać zakres dat dla generowanych informacji. 


Weryfikacja inwentaryzacji oraz pozostałych dokumentów magazynowych -  System umożliwia weryfikację automatycznie tworzonych dokumentów i  porównanie 
ich z danymi utworzonymi w Optimie. Pozwala również  administratorowi na aktywne wspieranie menedżera myjni oraz tworzenie  dokumentów magazynowych. 


Zarządzanie ustawieniami myjni -  W WMS istnieje opcja wskazania oczekiwanych stanów magazynowych na  każdej myjni oraz weryfikacja i aktualizacja dostępnych beczek.  Dodatkowo użytkownik ma możliwość sprawdzenia bieżącego stanu  magazynowego, ostatnich dostaw i zgłoszonego zapotrzebowania. 


Zarządzanie ustawieniami i przypisaniem czujników  - Ustawienia każdej myjni pozwalają na przypisanie do zbiorników z  chemią czujników monitorujących poziom cieczy. Dzięki temu rozwiązaniu  menedżer myjni oraz administracja 
w czasie rzeczywistym mogą kontrolować  stan beczek 
w poszczególnych punktach. 

Integracja z Optimą – systemem klasy ERP

W celu optymalizacji pracy działu finansowo-księgowego oraz usprawnieniu  przepływu informacji w całym przedsiębiorstwie WMS został zintegrowany z  funkcjonującym u klienta systemem klasy ERP, Comarch Optima.  Komunikacja pomiędzy systemami odbywa się za pomocą web API. Dzięki  temu, w czasie rzeczywistym, na podstawie działań pracowników,  korzystających z aplikacji PWA i systemu WMS, w Optimie tworzone są  dokumenty magazynowe. Zatwierdzenie każdego dokumentu skutkuje  automatyczną aktualizacją stanów magazynowych w systemie WMS. 

Wzmocnij swoją firmę narzędziami AI